ویژگی‌های دوره

شروع دوره: اردیبهشت، تیر، مهر، دی

مدت دوره: 76 جلسه (12 ماه)

تعداد ساعات دوره: 277 ساعت

برگزاری به صورت: حضوری – آنلاین

معرفی دوره جامع طراحی و ساختاربندی (مهندسی) صدا

از زمان پیدایش سیستم های ضبط و پخش صوت علم “مهندسی صدا” پدید آمد. علمی که با ترکیبی از دانش فیزیک، ریاضیات، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک و دانش آکوستیک، آمیخته با هنر و دانش موسیقی پدید آمد. طراحی و ساخت اصوات نیز با کمک علم مهندسی صدا این مهارت را بارور کرده و مهارت “طراحی صدا” را پدید آورد. در این دوره که بصورت انحصاری توسط آموزشگاه شهرصدا تأسیس شده است، به دو مبحث  “طراحی” و “مهندسی صدا” پرداخته شده و بصورت کاربردی در صدابرداری استودیویی، صدابرداری فیلم، صداگذاری و میکس فیلم، میکس و مسترینگ و صدابرداری اجرای زنده تا علوم نوین سایکوآکوستیک و تجارت موسیقی پرداخته می شود. این دوره به مدت یکسال (با مدرک رسمی و بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای)، هم ارز دوره های Music Production، Audio Engineering، Sound Designed Engineering در خارج از کشور می باشد.   

 

دوره جامع طراحی و ساختاربندی (مهندسی) صدا برای چه افرادی مناسب است؟

کلیه فارغ التحصیلان مقطع دیپلم که به درس ریاضی و فیزیک در حد دبیرستان تسلط کافی داشته باشند، می توانند در این دوره شرکت کنند. این دوره برای تمامی آهنگسازان، تنظیم کنندگان، نوازندگان، صدابرداران استودیویی، صدابرداران اجرای زنده، میکس کنندگان، مسترکنندگان، صدابرداران، صداگذاران، میکس کنندگان صدای فیلم و همچنین تولیدکنندگان، تهیه کنندگان موسیقی و پادکست توصیه می شود.

طراحی و مهندسی صدا چیست؟

سرفصل‌های دوره طراحی و مهندسی صدا

نام درستعداد جلساتتعداد ساعات
مبانی صدا و آکوستیک3 (4ساعته)12
الکترونیک سیستم‌های صدابرداری آنالوگ و دیجیتال3 (3ساعته)9
نرم افزار کیوبیس4 (4ساعته)16
میکروفن گذاری3 (3ساعته)9
صدابرداری استودیویی3 (4ساعته)16
میکس و مسترینگ
8 (4ساعته)32

ریاضی و فیزیک صوت4 (4ساعته)16
تئوری موسیقی، ساز شناسی و سولفژ10 (3ساعته)30
آکوستیک پیشرفته4 (4ساعته)16
روانشناسی شنیداری (سایکو آکوستیک)3 (3ساعته)9
آزمایشگاه الکترونیک1 (4ساعته)4
صدابرداری اجرای زنده4 (4ساعته)16
طراحی صدا
3 (4ساعته)12
صدابرداری سینمایی3 (4ساعته)12
صداگذاری و میکس صدای فیلم9 (4ساعته)36
کارگاه ساخت صدا Sound Synthesis3 (4ساعته)12
تجارت موسیقی

سوالات متداول

دوره طراحی و مهندسی صدا یک “مهارت” (Profession) است و مدارک سازمان فنی و حرفه ای برای وزارت کار در کشورهای مختلف اعتبار دارد. این مدرک و کلیه مدارک این سازمان دانشگاهی نیست و مدرک “مهارتی” است. مدرک “مهارت” در جذب شدن در بازار کار در کشورهای مختلف کاربرد دارد، البته در ادامه تحصیل نیز به عنوان یک رزومه قوی بی تأثیر نیست.

بله، امکان پرداخت به صورت اقساط بنا به گذراندن هر درس به صورت مجزا وجود دارد. همچنین اعتبار درس پرداخت شده و یا گذرانده شده برای همیشه در آموزشگاه شهر صدا حفظ خواهد شد. بنابرایت نیازی به پرداخت کل شهریه و یا نگرانی از بابت بی اعتبار شدن دروس گذرانده شده وجود نخواهد داشت.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان پیش از ثبت نام دوره فرم زیر را تکمیل تا کارشناسان آموزش با شما تماس حاصل نمایند.