ویژگی‌های دوره

شروع دوره: اردیبهشت، تیر، مهر، دی

مدت دوره: 18 جلسه (4/5 ماه)

تعداد ساعات دوره: 70 ساعت

برگزاری به صورت: حضوری

 

میکس چیست؟

میکس به فرآیندی گفته می‌شود که صدا، سازها و آواهای ضبط ‌شده‌ی در یک یا چند کانال میکس می‌شود. میکس صداها معمولاً در استودیوهای ضبط به عنوان بخشی از ساخت یک آلبوم و یا قطعه موسیقی به حساب می آید و وظیفه این کار بر عهده مهندس میکس صدا می باشد. تنظیم همه ی کانال ها از لحاظ فرکانس، رنگ، زیروبمی و … نسبت به کاناهای دیگر در این مرحله انجام خواهد شد.

مسترینگ چیست؟

مسترینگ آخرین مرحله در چرخه تولید اثر موسیقیایی قبل از تکثیر آن می باشد. مسترینگ آخرین فرصت برای اصلاح اشکالات شنیداری اثر و همچنین رساندن کیفیت آن به حداکثر ممکن می‌باشد به نحوی که اثر مسترینگ شده در گستره وسیع و متنوعی از سیستم های باز پخش از آی پد گرفته تا داخل اتوموبیل، یکپارچگی و کیفیت خود را به طور نسبی حفظ نماید. از نگاهی دیگر مسترینگ به نوعی مرحله کنترل کیفی و همچنین تخصصی‌ ترین و دقیق‌ ترین مرحله در فرآیند تولید یک قطعه موسیقی است.

دوره میکس و مسترینگ برای چه افرادی مناسب است؟

تمامی آهنگسازان، تولیدکنندگان آثار موسیقیایی و آثار صوتی و همچنین صدابرداران نیازمند داشتن این علم و مهارت هستند. حتی اگر خود نمی خواهند یک میکس کننده حرفه ای شوند، داشتن این مهارت می تواند آنها را به داشتن زبان مشترک که بتواند نظرات خود را در میکس به گوش مهندس میکس برساند کاربرد دارد. امروزه در عرصه رقابت در شنیده شدن موسیقی، میکس و مسترینگ خوب یک اثر را شنیدنی تر می کند. 

سرفصل‌های دوره میکس و مسترینگ

نام درستعداد جلساتتعداد ساعات
مبانی صدا و آکوستیک3 (4ساعته)12
الکترونیک سیستم‌های صدابرداری آنالوگ و دیجیتال3 (3ساعته)9
نرم افزار کیوبیس4 (4ساعته)16
میکس و مسترینگ8 (4ساعته)32

اولین نشست تخصصی میکس و مسترینگ

سوالات متداول

در این دوره ابزارهای میکس کاملا آموزش داده شده و با ذکر مثال عملی و شنیدنی توضیح کامل داده می شود.

در این دوره اساس میکس همه سبک‌ها گفته می شود و مثال‌های عملی از سبک‌های مختلف بررسی خواهد شد.

نرم افزار Cubase به عنوان نرم افزار پایه است. اما مطالب میکس قابل پیاده سازی و اجرا روی همه نرم افزارها می باشد.

این مهارت دو سطح دارد. در سطح اولیه یا آموزشی تنها داشتن یک کامپیوتر و یک جفت بلندگوی مانیتورینگ ارزان قیمت کافی است. اما در سطح دوم و حرفه ای داشتن کارت صدای خوب و بلندگوی مانیتورینگ خوب و آکوستیک حرفه ای در محل انجام میکس و مسترینگ بسیار حائز اهمیت است.

بله، امکان پرداخت به صورت اقساط بنا به گذراندن هر درس به صورت مجزا وجود دارد. همچنین اعتبار درس پرداخت شده و یا گذرانده شده برای همیشه در آموزشگاه شهر صدا حفظ خواهد شد. بنابرایت نیازی به پرداخت کل شهریه و یا نگرانی از بابت بی اعتبار شدن دروس گذرانده شده وجود نخواهد داشت.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان پیش از ثبت نام دوره فرم زیر را تکمیل تا کارشناسان آموزش با شما تماس حاصل نمایند.