ویژگی‌های دوره

شروع دوره: اردیبهشت، تیر، مهر، دی

مدت دوره: 17 جلسه (4 ماه)

تعداد ساعات دوره: 62 ساعت

برگزاری به صورت: حضوری – نیمه حضوری 

صدابرداری اجرای زنده چیست و چرا اهمیت دارد؟

صدابرداری اجرای زنده (Live) همانطور که از نامش پیداست پروسه‌‎ی صدابرداری  از کنسرت ها و دیگر مراسم (که در آنها نیاز به ضبط یا پخش صدا است) است. صدابردار اجرای زنده، برنامه ریزی های لازم را جهت قرار دادن اسپیکرها در موقعیت مناسب ، کابل کشی آنها ، به کار گیری دستگاه های مورد نیاز جهت  پردازش ، میکس و ضبط صدا را بر عهده دارد.

امروزه بیش از پیش اجراهای موسیقی به صورت حرفه ای گسترش یافته و تفاوت کیفیت صوتی اجراها برای همه قابل درک و تشخیص است. این مهم تا آنجا اهمیت پیدا کرده که بسیاری از گروه های موسیقی مهندس صدای خود را بصورت ثابت انتخاب می کنند و می دانند یکی از ارکان کیفیت اجرای کنسرت میزان حرفه ای بودن مهندس صدای آن گروه است. دوره مهارت صدابرداری اجرای زنده اصول کاری در این مهارت ، میکروفن گذاری، مشکلات پیش روی اجراها، روش رفع آنها، بهینه کردن کیفیت صوتی برای مخاطبان، نحوه صدارسانی به گروه اجرایی بر روی سن (Stage Monitoring)، کار با میکسرهای آنالوگ و دیجیتال و نکات بسیار مهم و کلیدی را آموزش می دهد.

دوره صدابرداری اجرای زنده برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره برای صدابرداران سالن ها، همایش ها، مراسم های مذهبی، صدابردارن گروه های موسیقی الزامی به نظر می رسد. اما توصیه می کنیم سرپرستان گروه های موسیقی و خوانندگان نیز با گذراندن این دوره آشنایی لازم را با کار صدابرداران برای رسیدن به زبان مشترک در جهت بهره گیری بهتر و رسیدن به کیفیت صوتی استاندارد اجرا، این دوره را بگذرانند.

سرفصل‌های دوره صدابرداری اجرای زنده

نام درستعداد جلساتتعداد ساعات
مبانی صدا و آکوستیک3 (4ساعته)12
الکترونیک سیستم‌های صدابرداری آنالوگ و دیجیتال3 (3ساعته)9
نرم افزار کیوبیس4 (4ساعته)16
میکروفن گذاری3 (3ساعته)9
صدابرداری اجرای زنده4 (4ساعته)16

سوالات متداول

بله. بصورت عملی میکروفن‌ها و میکروفن گذاری آموزش داده می شود.

بله. میکسر دیجیتال Midas-Behringer X32 کامل توضیح داده می شود.

پیدا کردن شغل در هر زمینه‌ای نیازمند سه فاکتور دانش، تجربه‌کاری و روابط اجتماعی خوب است. یک آموزشگاه وظیفه‌ی برآورده کردن فاکتور اول را دارد که با توجه به سیلابس‌ها، تجهیزات حرفه‌ای و حضور اساتید مجرب دانشگاهی این فاکتور در آموزشگاه شهر صدا با بالاترین کیفیت ممکن که همتراز با کالج‌های جهانی است انجام می‌شود. فاکتور دوم نیز تا حدودی در این آموزشگاه انجام می‌شود و شما تجربه اساتید را دریافت می کنید. اما فاکتور سوم بستگی به توانایی های خود فرد دارد.

بله، امکان پرداخت به صورت اقساط بنا به گذراندن هر درس به صورت مجزا وجود دارد. همچنین اعتبار درس پرداخت شده و یا گذرانده شده برای همیشه در آموزشگاه شهر صدا حفظ خواهد شد. بنابرایت نیازی به پرداخت کل شهریه و یا نگرانی از بابت بی اعتبار شدن دروس گذرانده شده وجود نخواهد داشت.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان پیش از ثبت نام دوره فرم زیر را تکمیل تا کارشناسان آموزش با شما تماس حاصل نمایند.